Rejestry, ewidencje, archiwa | Kontrole | Zarządzenia | Sprawozdania finansowe
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać na różnych systemach operacyjnych i różnych przeglądarkach. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury, poprzez użycie klawisza tabulacji (Tab) oraz za pomocą poniżej wymienionych skrótów klawiszowych, które nie kolidują z czytnikami ekranu:
- 1 przejdź do głównego menu
- 2 przejdź do treści
- 3 przejdź do wyszukiwarki
- 4 przejdź do mapy serwisu
dla przeglądarki Opera, Chrome, Safari oraz Internet Explorer: lewy ALT + klawisz skrótu
dla przeglądarki Mozilla: lewy ALT + SHIFT + klawisz skrótu
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Magdalena Ociepa, zsto@edukacja.czestochowa.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 343709552. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Do budynku szkoły prowadzi jedno główne wejście od Alei Niepodległości 16/18. Wejście do budynku oraz obszaru kontroli zapewnia swobodny dostęp dla osób niepełnosprawnych. Brak ograniczeń architektonicznych.
- W budynku na parterze znajduje się toaleta dla niepełnosprawnych. Szeroki korytarz daje swobodną możliwość poruszania się po korytarzu. Brak windy.
- W budynku brak jest pochylni, platform, informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
- Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej ruchowo.
- Do budynku i wybranych jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
metryczka
Wytworzył: p.o. dyrektora Laska Izabela (22 września 2020)
Opublikował: Sylwia Kasprzycka (22 września 2020, 20:26:23)
Ostatnia zmiana: Jolanta Skórka (27 marca 2024, 11:40:46)
Zmieniono: Aktualizacja daty przeglądu deklaracji dostępności.
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 22009